Tworzenie profilu firmy w Google
Google Moja Firma jest niezwykle przydatnym narzędziem, jeśli chodzi pozycjonowanie lokalne. Z jego pomocą w kilku prostych krokach można zaistnieć w sieci i poprzez konkretne działania stać się widocznym w lokalnych wynikach wyszukiwania. Najłatwiej znaleźć dane miejsce z pomocą mapy – a dokładniej serwisu internetowego Mapy Google. To właśnie tam użytkownicy odnajdują drogę do najlepszego salonu optycznego w Warszawie lub osiedlowej kosmetyczki. Przy okazji dowiadują się, jak wygląda dane miejsce, czy wiadomo o nim coś więcej, a także co myślą o niej inni użytkownicy, którzy już tam byli. Prowadzenie wizytówki Google przez firmę zewnętrzną może również wpłynąć na cennik pozycjonowania.
Jak stworzyć profil firmy w Google, który wpłynie na pozycjonowanie? Załóż wizytówkę w Google Moja Firma.
- Zanim postawisz pierwszy krok sprawdź, czy ktoś cię nie uprzedził – wystarczy, że wpiszesz w wyszukiwarkę Map Google nazwę i adres swojej firmy. Jeśli wyniki nic nie wykazały, możesz zabrać się za stworzenie wpisu.
- Wejdź na stronę Google Moja Firma i zaloguj się na konto Google. Jeśli go nie posiadasz, załóż nowe – to z jego poziomu będziesz mógł zarządzać informacjami w wizytówce.
- Uzupełnij wszystkie dane firmy, krok po kroku, podając: nazwę, adres fizyczny, kategorię oraz dane kontaktowe (numer telefonu i stronę internetową).
- Zweryfikuj wizytówkę – pominięcie tego etapu sprawi, że nie będzie widoczna ani w wynikach wyszukiwania, ani w Mapach Google. W przypadku większości firm lokalnych weryfikacja przebiega drogą pocztową, ale istnieje również możliwość dokonania weryfikacji poprzez telefon lub e-mail.
- Po weryfikacji uzupełnij wizytówkę o dodatkowe informacje: wstaw przynajmniej jedno zdjęcie, dodaj opis firmy i godziny otwarcia – wypełniona w 100% wzmocni pozycjonowanie strony internetowej.
Tym prostym sposobem zaznaczasz swoją lokalną obecność i stajesz się widoczny dla szerszego grona potencjalnych klientów, którzy szukają twojej firmy w swojej najbliższej okolicy.