Lokalny marketing w wyszukiwarkach
Prowadząc lokalny biznes należy mieć na uwadze, aby pozostać nie tylko dla klientów, lecz także wyszukiwarki, rozpoznawalnym. Dlatego też SEO lokalne. Twoja kawiarnia mieści się na obrzeżach Warszawy i mało kto do niej nie zagląda? Osoby z najbliższego otoczenia mogą do ciebie trafić, o ile zadbasz o to, aby cię dostrzegły. Google tworzy ranking lokalny na postawie trzech czynników, które decydują o tym, który wynik zostanie wyświetlony użytkownikom sieci w wynikach wyszukiwania. To trafność, odległość oraz rozpoznawalność.
- Trafność pozwala ocenić, czy dana firma pasuje do pytania zadanego wyszukiwarce.
- Odległość określa położenie firmy względem miejsca, w którym znajduje się użytkownik sieci.
- Rozpoznawalność służy temu, aby dowiedzieć się, czy dana firma jest znana nie tylko w sieci, ale także w świecie rzeczywistym.
Co możesz zrobić?
Zadbaj o poprawność NAP, czyli danych teleadresowych. Najprościej uczynisz to poprzez uzupełnienie informacji o firmie w zakładce „Kontakt”. To właśnie tam zaglądają użytkownicy sieci, chcąc upewnić się, gdzie znajduje się twoja firma. Czynią to także algorytmy (przede wszystkim Gołąb oraz Opos), które oceniają jakość strony internetowej i poprawność wprowadzonych danych, co przekłada się na pozycjonowanie.
Ważne też, aby potencjalni klienci mogli poznać twoją firmę za pośrednictwem serwisów lokalnych, np. zbierających informacje o danym regionie. W ten sposób zaznaczasz swoją obecność na obszarze, na którym ci zależy.
Jednym z bezpłatnych narzędzi, które ułatwia prowadzenie lokalnego biznesu i zarazem wspiera profesjonalne pozycjonowanie, jest Google Moja Firma. Pozwala na zarządzanie wizerunkiem firmy zarówno w samej wyszukiwarce, jak i serwisie Mapy Google. Jeśli chcesz, aby klienci znaleźli wizytówkę twojego przedsiębiorstwa, załóż konto w Google Moja Firma, a następnie stwórz wpis, w którym znajdą się aktualne dane na temat firmy.