Duplikowane wizytówki
Duplikat wizytówki w Google Moja Firma to wpis dla konkretnej firmy, który został powielony. Oznacza to, że na Mapach Google istnieje już wizytówka tego samego przedsiębiorstwa, z takim samym adresem fizycznym.
Zgodnie z wytycznymi dotyczącymi zakładania wizytówek dla firmy w serwisie Mapy Google: 1 firma = 1 lokalizacja = 1 wizytówka na Mapach Google. Innymi słowy, pod jednym adresem fizycznym można prowadzić tylko jedną firmę i to dla niej zakładamy wizytówkę. Ponadto w serwisie można posiadać tylko jeden wpis dla firmy – powielanie kończy się stworzeniem duplikatu. Ten z kolei nie jest mile widziany przez Google, który może zostać usunięty z Map Google, na czym ucierpi także pozycjonowanie lokalne strony internetowej.
Duplikat wizytówki można usunąć z konta lub zgłosić na Mapach Google – druga opcja nie zawsze bywa równoznaczna z natychmiastowym pozbyciem się wpisu z serwisu.
Co możesz zrobić?
Zanim pozbędziesz się duplikatu wizytówki, która negatywnie wpływa na pozycjonowanie, sprawdź, czy nie usuwasz lokalizacji już zweryfikowanej. Ponadto upewnij się, czy twoja wizytówka posiada wszystkie niezbędne informacje dotyczące firmy.
Zaloguj się w Google Moja Firma i wybierz wizytówkę, którą chcesz usunąć. Zniknie z twojego konta, wciąż będzie jednak widoczna na Mapach Google.
W tym celu możesz zgłosić wizytówkę jako duplikat: wejdź na Mapy Google, znajdź interesującą cię lokalizację, wybierz opcję „Zaproponuj zmianę”, oznacz ją jako zamkniętą na stałe lub nieistniejącą, jako powód podając, że jest to duplikat. Przesłane zgłoszenie zostanie rozpatrzone w ciągu kilku, kilkunastu dni.